26 Aralık 2011 Pazartesi

ERKEKLER MAÇTAN, KADINLAR KUAFÖRDEN

Evet, hepimiz biliyoruz; kadınlar ve erkekler birbirinden farklıdır. Bu konuda yazılmış yüzlerce kitap, makale, vb. okuduk ve onlarca film seyrettik.  Aynı yemeği tekrar tekrar ısıtıp sofraya getirmiş olmamak için işi biraz eğlenceli kılmaya çalışacağım.
Öncelikle kadınların söyledikleri ile anlatmak istediklerinin neler olabileceğini, erkeklerin ise bunları nasıl algıladığına dair örneklerle başlayalım:

KADININ SÖYLEDİĞİ
KADININ DEMEK İSTEDİĞİ
ERKEĞİN VERDİĞİ KARŞILIK
Çamaşır yıkamam lazım ama hiç halim yok.
Çamaşırları sen yıkasana.
Yarın yıkarsın.
Saçlarım iğrenç oldu.
Saçlarımın ne kadar güzel olduğunu söyle.
Yok ya, bence fena değil, gayet iyi.
O saatte nasıl döneceğim oradan? Otobüsler çok kalabalık olur.
Beni almaya gelsene.
Vapura binersin.
Erkeklerde üçgen vücuttan hoşlanmıyorum ama fit olması güzel tabi.
Ben sana güzel görüneceğim diye kilo vermek için kıçımı yırtarken sen de göbeğini eritip spora başlasan iyi olur.
...
Kuru fasulyeyle pilav kaldı mı?
Bence Ahmet’in karısı tam bir cadaloz.
Değerimi bilsen iyi olur, ben hiç dırdır etmiyorum.
Öyle mi gerçekten? Fark etmedim, ne yaptı ki?


Bu örnekler çoğaltılabilir ama önemli olan bu tablodan çıkarılacak sonuç bence. Biz lafı ne kadar dolandırırsak erkekler konudan o kadar uzaklaşıyor. Demek ki neymiş? Ne istiyorsak dosdoğru söylemek lazımmış. Açıkçası ben bu dediğimi yapıyorum ama çevremdeki çoğu kadın yapmadığı için pek de hoş olmayan durumlarla karşılaşıyorum. Nasıl mı?
·         Tatildeyiz, denize girdik. Deniz çok soğuk.
BEN – Oha! Buranın suyu çok soğuk, bir daha buradan girmeyelim!
DİĞER KADIN – Assssskıııııım, ben çok üşüdüm amaaaa!
·         İki çift oturmuş, üçüncü çiftin dedikodusunu yapıyoruz.
BEN – Aysel’lere kıl oluyorum bazen. Her yemekte öküz gibi içiyorlar, biz içmediğimiz halde hesabı eşit paylaştırıyorlar.
DİĞER KADIN – Evet, tabi ama Aysel çok tatlı kııııııııııııız, çok seviyorum ben onu. Ayyyy canım benim!
Bu durumda benim taktik de geçerliliğini yitiriyor doğal olarak ve yeni bir yöntem belirlemek gerekiyor. İkiyüzlü, yapmacık toplumumuzda ‘insanlarla’ ilişki kurarken kıl olmamayı beceremiyorsanız, doğal olmayın! Ya çenenizi kapatıp oturun ya da politik olun! Ya da ağzınıza geleni söyleyin ama karşılaşacağınız tepkilere de hazırlıklı olun. Eşiniz ya da sevgilinizle yalnızken ilk metodu uygulamaya devam etmekte fayda görüyorum yine de. Yani istediğin neyse açık açık söylemek ve bu sayede zaman kaybetmeden hedefe ulaşmak! İlk başta alacağınız tepkiler sert ya da üzücü gibi görünse de sabredin diyorum, işe yarıyorJ
Şimdi bir de madalyonun diğer yüzü var. Yani erkekler ne diyor ve kadınlar ne anlıyor?

ERKEĞİN SÖYLEDİĞİ
ERKEĞİN DEMEK İSTEDİĞİ
KADININ ANLADIĞI (Bu sütunda açıklanan algılama biçimi kadının regl öncesi döneminde daha da inanılmaz bir hal alabilir)
Yemek biraz tuzsuz olmuş sanki.
Yemek biraz tuzsuz olmuş sanki.
Tabi ya, beğenme sen benim yemeklerimi. Annen çok beceriyor sanki bu işi!
Serdar’ın nişanlısı bence çok tatlı bir kız, çok yakışıyorlar.
Serdar’ın nişanlısı bence çok tatlı bir kız, çok yakışıyorlar.
Ne demek çok tatlı? Benden tatlı mı yani?
Bu elbise sana yakışmadı, diğerini dene istersen.
Bu elbise sana yakışmadı, diğerini dene istersen.
Bana resmen koca *ötlü dedi!
Mesaiye kalacağım bu akşam.
Mesaiye kalacağım bu akşam.
Kesin beni aldatıyor!


Evet, erkekler bu kadar basit varlıklar. Basit derken aşağılama maksadım yok; dosdoğru, içi dışı bir anlamında. Bizler gibi detaylar içinde boğulmuyorlar da boğmuyorlar da. Onlar için satır araları, alt bilgi, üst bilgi yok; sadece satırlar var. Hatta satırlar çok uzarsa dikkatlerini uzun süre odaklayamayabilirler. Mesele fazla ilgilerini çekmeyen bir şeyler anlatıyorsanız…
KADININ SÖYLEDİĞİ:  Bugün kuafördeyken bir kadın geldi, adamı delirtti resmen. Önce başkasının sırasını almaya çalıştı, sonra iki saat saçına ne yaptıracağına karar veremedi. Röfle mi yaptırsaymış balyaj mı yaptırsaymış? Kısa mı kestirseymiş kat mı attırsaymış? Adam ne yaptıysa beğenmedi, herkesi azarladı durdu. Kuaförler gerçekten çok sabırlı tipler. Ben olsam nasıl dayanırdım bilmiyorum…
ERKEĞİN DUYDUĞU:  bla bla bla KUAFÖRDEYKEN bla bla bla SAÇINA bla bla bla KISA bla bla bla bla bla BEĞENMEDİ bla bla bla bla KUAFÖRLER bla bla bla bla…
Siz siz olun kızsal anılarınızı onlarla paylaşmayın, paylaşacaksanız da uzatmayın.
Gelelim erkek ve kadın dünyasındaki eşitliklere; eşitlik derken haktan, hukuktan filan bahsetmeyeceğim. Denklem anlamında yani, x = y gibi.

KADIN
ERKEK
SONUÇ
Alışveriş + güzellik merkezi + dedikodu
Futbol + çekirdek + bira
= Keyif
Açık havada brunch + sinema veya evde DVD keyfi  + sıcak bir banyo
Pijama + kanepe + uzaktan kumanda
= Güzel bir Pazar günü
Botoks
Prostat
= Yaşlılık
Ağda + diyet + bikini paniği
Şezlong + uyuklama + bira
= Yaz tatili


Kavramları ve beklentileri bu kadar farklı olan iki cins hala nasıl oluyor da birbirini istiyor ve birbiriyle beraber yaşayabiliyor anlamış değilim. Sanırım bilinmeyene duyulan meraktan kaynaklanıyor karşı tarafı tanıma, çözme isteği. Ya da insan kendinde olmayanı tamamlama isteği duyuyor, dengeyi arıyor.
Evlilik ya da ilişki uzmanı değilim, kadınların temsilcisi veya sözcüsü filan da değilim. Ama yaşadıklarım ve gördüklerimden çıkardığım bazı sonuçlar var, benimle aynı fikirde olur musunuz bilmem ama yine de kulağınıza küpe olsun diyorumJ
KADINLAR İÇİN REÇETE:
-          Biraz naz YAPILIR, fazla kapris ÇEKİLMEZ!
-          Biraz gizem ARANIR, kapalı kutu OLUNMAZ!
-          Para güvence İÇİNDİR, üzerine evlilik KURULMAZ!
-          Podyum mankenleri ELBİSE ASKISIDIR;  erkekler askıya gömlek asar, KADINI yanlarında isterler!
-          Tüm “öteki” kadınlar DOST değildir ama DÜŞMAN olmak zorunda da değildir!
-          ALDATAN erkekler vardır, ASLA ALDATMAYANLAR da!
-          Sadece ÇOCUĞUNUZA annelik yapabilirsiniz, kocanıza ya da sevgilinize veya çevrenizdeki her insana DEĞİL!
-          112 çift ayakkabınız olmazsa ÖLMEZSİNİZ!
-          Mumsuz ve çiçeksiz de romantizm OLUR, biraz YARATICI olun, KLİŞELERE takılmayın!
-          Biraz SUSUN ve DİNLEYİN!
ERKEKLER İÇİN REÇETE:
-          Bulaşık yıkamak ya da yemek yapmak Einstein olmayı GEREKTİRMEZ, İSTEYEN HERKES yapabilir!
-           Arabanızla cüzdanınıza GÜVENMEYİN, daha yenisi de daha dolgunu da BULUNUR!
-          Sadece KASLARINIZ kadınlardan fazladır, HAKLARINIZ değil!
-          EVDE KALMAK bazen sadece bir TERCİHTİR!
-          Kadınlar da KAKA YAPAR, PIRTLAR, KUSAR ve SÜMKÜRÜR! (horlayanı bile vardır)
-          Biraz DEKOLTE hoştur, TEŞHİRCİLİK değildir!
-          Arabayı park edebilen, adres bulabilen ve yön tayin edebilen kadınlar da VARDIR!
-          “Seni seviyorum” demek ve can kulağıyla dinlemek sanıldığı kadar zor ya da sıkıcı DEĞİLDİR!
-          Kadınların da gözleri vardır, biraz ÖZEN ve BAKIM erkeği “tekerlek” yapmaz!
-          EĞLENİLECEK kızla da EVLENİLEBİLİR ama EVLENİLECEK kızla EĞLENMEK ZORDUR!
Kadınlara da erkeklere de iyi şanslar! J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder